czwartek, 3 października 2013

Papieros.



Papieros - wyrób tytoniowy składający się z rurki z cienkiej bibułki (gilzy) o średnicy do 1 cm i długości do 12 cm (zwykle 85 mm), wewnątrz której znajduje się mieszanka tytoniowa zawierająca spreparowane liście różnych odmian tytoniu (lub rzadziej marihuany, cracku lub innych substancji działających psychoaktywnie).
Podczas palenia papierosa zawarta w dymie papierosowym nikotyna dostaje się do krwi i wywiera swoje działanie na organizm palacza. Oprócz nikotyny dym tytoniowy zawiera tysiące innych szkodliwych, rakotwórczych substancji chemicznych. Istnieją również papierosy nie zawierające tytoniu, lecz zioła (majeranek, mięta). Takie papierosy bardzo rzadko kupowane są przez palaczy.
To jest regułka z encyklopedii. Teraz coś po mojemu . Każdemu od dziecka było wpajane że papieros to jest zło i że na to się umiera . Teraz gdy coś już wiemy na ten temat jak działa nikotyna co powoduje jakie są skutki palenia itp to można coś o tym napisać ( jeśli ktoś nie wie , poszukajcie sobie to w internecie tam jest pełno informacji na ten temat) ale nie do tego dążę , chciałam napisać o nałogu nastolatków.
W tych czasach bardzo dużo młodzieży pali papierosy i nie tylko , ale wszystko będzie pisane osobno ,teraz zajmę sie papierosami .
Otóż dlaczego to robią ?
- dla `szpanu` - np, taka 14latka zaczyna palić , bo widzi ze wtedy zwracają na nią uwagę i myśli ze jest faja , a tak nie jest .. i mów ja palę bo lubię i mi sie to podoba czy to ma wgl sens ? jak dla mnie nie
- z nudów - dużo osób pali właśnie dlatego że im sie nudzi nie mają co robić i gdzie ulokować pieniądze  no to kupują sobie papierosy i szkodzą własnemu zdrowiu
- zaczynają palić przez otoczenie lub namawianie znajomych- ktoś chce sie `wkupić` w jakąś ekipe i postanawia że jak będzie palić to w ich oczach stanie sie taki fajny i przyjmą go do swojej ekipy.
-naśladują- próbują naśladować dorosłych lub innych ludzi, mówią np, ` on pali , to ja nie mogę ?`
- z nerwów-ktoś jest zdenerwowany i pali bo to go rozluźnia i uspokaja
Jest też dużo przypadków ludzi którzy palą nie nałogowa ale ` okazyjnie` , nie są uzależnieni od nikotyny ale gdy piją alkohol są w grupie ludzi którzy palą to on też sobie coś pociągną .
Po co ja to wszystko piszę ? piszę to po to żeby ludzi mniej więcej wiedzieli co myślę na ten temat , bo każdy ma inne zdanie . Pewnie sporo osób czytających tego bloga pali , ja nie będę mówić o sobie , bo kto mnie zna to wie jak jest .. Ja sama nie wiem kiedy popełniłam ten błąd i zaczęłam , to było przez namowę pewnej znajomej  , na początku to nie był nałóg to było fajnie , później było gorzej bo trzeba było kupić sobie a to już nie było fajne .. no i narazie tak zostało , ja próbuje z tym walczyć , czasem mi to nie wychodzi , ale czasem gdy człowieka złapią nerwy to trudno nie jest zapalic prawda ?
Nie jestem żadnym lekarzem specjalistą , nie wiem na temat szkodliwości tego dużo , ale tak sama z siebie , kto nie musi niech nie pali , to jest szkodliwe złe i drogie , jak ktoś zacznie w młodym wieku to poźniej jest coraz gorzej , wiem to z obserwacji nawet dorosłych , te tabletki , plasty , gumy i inne takie , i brak silnej woli nic nie dają .. Nie wiem co moge o tym napisac jeszcze .. Swoje `przygody` z tym napisze przy innych sytuacjach w innych postach . narazie to tyle , o alkoholu czy marihuanie też coś będzie niebawem / T

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiadomo nie od dziś, że palenie szkodzi i zazwyczaj nie prowadzi do niczego dobrego. Ja jestem zdania, że jeśli ktoś naprawdę chce to jest w stanie odstawić palenie. tym bardziej, że jest aktualnie bardzo dużo różnych metod i sposobów wspomagających wygranie z nałogiem.

    OdpowiedzUsuń